תפריט הודעה התקשר

כיצד להתפתח במקום עבודה

כיצד להתפתח במקום עבודה

הישגיות ותחרות הפכו להיות שם המשחק בחברה בה אנו חיים. אי אפשר להימנע מכך,

אבל הסביבה מודדת אותנו על פי מידת ההצלחה שלנו וחלק לא מבוטל מההצלחה שלנו תלוי גם בהצלחה המקצועית.

ההישגיות מניעה אותנו ולכן גם כאשר מתחילים עבודה במקום חדש, השאלה המנקרת בראשנו היא:

מה הלאה? אנו מנסים לחשוב מה יהיה היעד המקצועי הבא.

המעסיקים מודעים לצורך הזה של העובדים ולכן דואגים ליצור עבורם אפשרויות קידום במקום העבודה, על מנת שאלו לא יממשו את הצורך להתקדם אצל מעסיק אחר, או גרוע מכך- אצל המתחרה…

בכל אופן חלק לא מבוטל מהקידום תלוי אך ורק בעובד ועליו להביא את עצמו לידי ביטוי על מנת שיזכה בהערכה הנדרשת שתביא לקידומו בארגון.

אז מה צריך לעשות על מנת להתפתח במקום העבודה?

אריה לוינטל, מנכ"ל חברת "אפשר אחרת" להשמת כוח אדם נותן מספר כללים מנחים:

התבלטו והשקיעו 

עבודה היא כמובן מקום תחרותי, כך שאם אתם רוצים להתקדם במקום העבודה, עליכם לוודא שהבוס ישים לב אליכם ולעבודתכם. אך גם כאן יש כמה כללים של עשה ואל תעשה.

אל תמשכו אליכם תשומת לב שלילית.

אתם לא רוצים יחסי עבודה לא טובים עם הקולגות במשרד והתרברבות יכולה להוביל לכך. גם הבוס יכול לראות בעין לא יפה עובד חדש שמתרברב בעבודתו. ניתן להתבלט בדרכים אלגנטיות, כגון: לדווח על הצלחות והישגים למנהל.

במידה והשקעתם שעות נוספות – ניתן להשאיר עדות לכך

לדוגמא: בצורת מייל שישלח לבוס בשעות המאוחרות, לחילופין במהלך חילופי דברים יום למחרת לציין אירוע שהתרחש בשעות העבודה המאוחרות.

עבדתם בזמנכם הפנוי מהבית- ציינו זאת בצורה מתוחכמת: למשל, ניתן לבקש חוות דעת לגבי תוצר עבודה שלכם ולומר שהושקעו בו לא מעט שעות עבודה מהבית.

הביעו התלהבות ממקום העבודה

מנהל שניצב בפני דילמה איזה עובד לקדם, יבחר את העובד שנראה מסור ומחויב ביותר למקום עבודתו.

לכן, מומלץ לשאול שאלות, להתעניין וללמוד עוד על מקום העבודה, להכיר את התקשורת והיחסים בין העובדים בארגון ואף את יחסי הכוחות בין המנהל לעובדים ובין החברה לחברות נוספות עמן היא נמצאת בקשרי עבודה.

יעדים, ציפיות והגדרת תפקיד

כמו כן, מומלץ לכל עובד לברר עם עצמו האם הוא יודע באמת מהם היעדים של החברה? מה הציפיות ממנו כעובד? מהי הגדרת התפקיד וגבולותיו? ומהי עקומת הזמן הנדרשת ללימוד התפקיד?

ידע הוא כוח וככל שתלמדו יותר תוכלו לעשות שימוש בידע הזה מאוחר יותר לטובתכם. מצד שני, תוכיחו למנהל שאתם מתעניינים במקום עבודתכם מתוך רצון להשתלב עוד.

גלו מעורבות יתר

היו מעורבים מאוד במתרחש בסביבת העבודה ובתחום בו פועל הארגון. נסו לפעול כאילו מדובר בעסק שלכם ואז יעלו רעיונות יצירתיים לגבי אופן העבודה. בצורה זו ההתבלטות שלכם תהיה טבעית ולא תתפרש כהתרברבות.

הגדילו ראש

כלל זה בא כהמשך לעצות הקודמות: כל משימה מוצלחת שלכם שהגדלתם בה ראש – דאגו ליידע בדרך זו או אחרת את המנהל. אחת הדרכים להגדלת ראש היא למידה ומעורבות רבה יותר במקום העבודה. אם ניתנה לכם משימה – בצעו אותה על הצד הטוב ביותר.

תקשורת ומעורבות

גם כאשר אתם מגלים מבעוד מועד כי אינכם יכולים לעמוד במשימה שהוטלה עליכם – ידעו את הגורמים המעורבים בכך. אם משימה מסוימת דורשת עבודה בשעות נוספות או לחילופין עבודה מהבית – עשו זאת, כאמור – פעילות זו יכולה להשתלם לכם בהמשך.

גלו מעורבות והציעו דרכים ופתרונות יצירתיים משלכם להתמודדות עם מכשולים בזמן העבודה.

אימון אישי

– בשלב הראשון אימון שכזה צריך להתמקד בנקודות החולשה של העובד, ולאחר חיזוקן או פתרונן, האימון יכול לעזור מאוד בפריצת דרך אישית במקום העבודה.

"אפשר אחרת" מפעילה שירות שכזה למועמדים לעבודה ולעובדים וישמחו לתת הכוונה אל מסלולי אימון אישי המותאמים לכל עובד.

לסיכום, חשוב מאוד שהרצון שלכם להתקדם במקום העבודה לא ימנע מכם את האפשרות ליהנות מהתפקיד הנוכחי.

הנאה מעבודה זו פונקציה חשובה ליצירתיות, יוזמה והצלחה.

"גם כאשר מתייחסים לתפקיד כתחנה לקראת הדבר הבא, ובאופן זה רואה אותכם גם המעסיק, אין זה אומר שאי אפשר לרכוש בו ניסיון, מיומנות ואפילו חברים".

 "לפעמים דווקא תפקיד זוטר יכול להיות המקום בו תרכשו קולגות ותיצרו קשרים שיעזרו לכם רבות בעתיד".

באתר אפשר אחרת ניתן להיכנס על מנת ללמוד יותר על מסלולי הקידום לעובד ועל אפשרויות האימון האישי.

 

לשליחת קורות חיים מחפש עובדים?
לחץ כאן


בין לקוחותינו

לקוחות
ווצאפ דילוג לתוכן