תפריט הודעה התקשר

חברת השמה

השוק בישראל רווי במאות חברות השמה ואבחון שונות, נראה כי בישראל 2019 כולם משתמשים בגיוס עובדים דרכן.

חברת השמה

 מה זה בעצם חברת השמה? מה הן עושות ולמה יש בשוק כל כך הרבה מהן? וגם איש הגיוס אל מול האבחון הקר והגורם האנושי הבלתי צפוי.

בגדול חברת השמה מאתרת, מסננת ומתאימה מועמדים למשרות שונות. התהליך כולו מתחיל איך לא, מהלקוח.

כאן היכולות של איש הגיוס המנוסה באות לידי ביטוי באופן בולט: לזהות את צרכי הלקוח.

לדעת להקשיב, לשאול את השאלות הנכונות כאלו שהמעסיק עצמו לא חשב עליהן, לזהות צרכים נסתרים של הארגון ושל האנשים המועסקים בו, וכל זה כדי להביא להשמה איכותית וקליטה מוצלחת של העובד החדש.

בשלב ב' נאתר את האדם הנכון מתוך עשרות או מאות קורות חיים ומועמדים ע"י הניסיון והיכולת להפריד עיקר מטפל.

העין האנושית והמיומנת עדיפה עדיין על מערכת ממוחשבת היודעת לסנן קו"ח על פי פרמטרים ולכן איש הגיוס הכרחי ורלוונטי.

לפי דרישת הלקוח, השלב השלישי בתהליך ההשמה הינו ראיון אישי, מבחני מיון או אפילו גרפולוגיה. במקרים רבים חוות הדעת של איש הגיוס תהיה מדויקת ורלוונטית יותר מאשר מבחן מיון, בעלויות נמוכות יותר ובזמן קצר יותר.

השלב הבא בשרשרת ההשמה הוא העברת קורות החיים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר לקליטה מוצלחת למעסיק. נשמע פשוט? נכון. למגייס מנוסה זה פשוט.

הצורך במבחני מיון בא לענות על חוסר הניסיון בשוק ההשמה וליצור על הדרך שוק חדש של מבחנים קרים ומרוחקים המודדים את האדם לפי פרמטריים סטטיסטים, פסיכולוגים ולוגיים.

נכון, המבחנים האלו מדויקים, אבל לפי דעתי הם מחמיצים משהו שבא מהתרשמות, מנוכחות ומהפוטנציאל של האדם היושב מולך.

חברות השמה הייטק, ברוב המקרים נעזרות באנשי גיוס מנוסים לאיוש אצל לקוחותיהם ואילו חברות המחפשות עובדים בתחום השירות נעזרות יותר במכוני אבחון.

השמה מוצלחת היא לטווח ארוך, והגורם האנושי, הבלתי צפוי, היצירתי – אין מבחן שימדוד אותו. בסופו של דבר כולנו אנשים.

מאת צוות  חברת השמה אפשר אחרת

 

לשליחת קורות חיים מחפש עובדים?
לחץ כאן


בין לקוחותינו

לקוחות
ווצאפ דילוג לתוכן