תפריט הודעה התקשר

מה אתם באמת צריכים, פקידה או מזכירה?

מה אתם באמת צריכים, פקידה או מזכירה?

אם אי פעם תהיתם מה ההגדרה ומה משמעותה של המילה פקיד או פקידה? מאיפה בא השימוש במילה זו ומה ההבדל בין המזכיר/ה הקלאסית לפקיד/ה?

אז ככה: כיום אין הבדל גדול בין הפקיד/ה למזכיר/ה, וכשבעל עסק מחפש פקידת טלפונים – מה שהוא מחפש בפועל זו מזכירה שעונה לטלפונים ומזינה חומר במחשב ושולטת באופיס. מבולבלים? גם אנחנו!!!

הסיבה לבלבול נובעת בעיקר מסמנטיקה יש כאלו שיגדירו מנהלת משרד כפקידה ולהפך וזה בד"כ תלוי גיל, ניסיון, השקפה ושאר ירקות.

לדוגמא בעל עסק משנות ה-80 שמחפש עבור המשרד שלו מישהי שתענה לטלפונים ותהיה אחראית גם על הנהלת חשבונות ושאר תפקידי אדמיניסטרציה לרוב יחפש פקידה למרות שמה שהוא מחפש קרוב יותר להגדרה החדשה  של ניהול משרד, סמנטיקה כבר אמרנו.

בשורה התחתונה ע"פ רוב לתואר פקיד/ה זוכה מי שאחראי/ת על ביצוע העבודות הקלאסיות של המשרד:

מענה טלפוני וניתוב שיחות, תיוק, הדפסות  ועבודות מחשב כלליות. בשנים האחרונות תפקיד הפקיד/ה השתדרג בעיקר בארגונים גדולים וקיבל את השם המחייב של מנהלת המשרד- על כך במאמר זה.

 

סוגי פקידים ופקידות שאנו מאיישים (בלשון זכר אך מתייחסים גם לנקבה):

  • פקיד קבלה
  • פקיד ביטוח
  • פקיד טכנית
  • פקיד טלפוני
  • פקיד כללי
  • פקיד רפואי

לדעתנו הרבה פעמים עובדים ומעסיקים נכנסים לסמנטיקה מיותרת של כותרת התפקיד, דבר שמעלה או מוריד ציפיות ותפקידנו לדאוג באמצעות דליית הקישורים הנחוצים, להשים את העובד המתאים למעסיק.

אם אתם מחפשים פקידה או מזכירה לחברה שלכם אתם במקום הנכון. מלאו את הטופס בקישור הזה ואנו נדאג לאייש את התפקיד הרצוי בצורה מקצועית ומהירה.

    מאת צוות אפשר אחרת

    לשליחת קורות חיים מחפש עובדים?
    לחץ כאן
    

    בין לקוחותינו

    לקוחות
    ווצאפ דילוג לתוכן